Tento reklamační řád
se vztahuje na prodej zboží panem Tomášem Benešem (BeneWood) IČO: 08953694, se
sídlem Kpt. Jaroše 342, 27371, Zlonice (dále jako "prodávající").
Záruka za jakost
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí
nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc
převzal:
má věc vlastnosti, které si strany ujednaly,
a chybí-li ujednání takové vlastnosti, pak takové, které prodávající nebo
výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na
základě reklamy prodávajícího a/nebo výrobce;
se věc hodí k účelu, který pro její použití
prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá;
je věc v odpovídajícím množství, míře nebo
hmotnosti;
Kupující je povinen při osobním převzetí od
prodávajícího zkontrolovat přebírané zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.
Kupující je povinen při převzetí od přepravce
řádně zkontrolovat stav přebíraného zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů
podle přepravního listu.
Způsob uplatnění reklamace
Práva kupujícího z vadného plnění (dále jako
"reklamace") musí být uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem.
Kupující má právo uplatnit reklamaci u
prodávajícího, a to v kterékoliv jeho provozovně v sídle prodávajícího.
Kupující má právo uplatnit reklamaci u osoby,
která je k tomu určena v příslušném záručním listě a/nebo v přislušném daňovém
dokladu, je-li určená osoba v místě prodávajícího nebo v místě kupujícímu
bližším.
Kupující je povinen při reklamaci doložit
datum koupě daného zboží, a to zejména předložením příslušného daňového dokladu
a/nebo záručního listu, popř. jiným věrohodným způsobem.
Kupující nemá právo uplatnit reklamaci na
vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená
sleva z kupní ceny daného zboží.
Lhůty pro uplatnění a vyřízení reklamace
Poskytl-li prodávající nad rámec zákonných
povinností (zejména zákonné lhůty) záruku za jakost, její uplatnění se řídí
tímto reklamačním řádem, pokud záruční list nebo smlouva nestanoví jinak.
Zaruční lhůta pro spotřebitele činí pro nové
zboží 24 měsíců.
Kupující je povinen reklamovat zboží bez
zbytečného odkladu poté, co zjistí, že je na zboží vada. Prodávající neodpovídá
za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví.
Reklamuje-li kupující zboží oprávněně, neběží
lhůta pro reklamaci po dobu, po kterou je zboží v opravě, a kupující jej nemůže
užívat.
Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout
ihned, ve složitějších případech do 30 pracovních dnů. Do této lhůty se
nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Prodávající je povinen
vydat kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno datum a místo
uplatnění reklamace, charakteristika vytýkané vady, požadovaný způsob vyřízení
reklamace a způsob, jakým bude kupující informován o jejím vyřízení. Reklamace
včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do
35 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne
na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení
smlouvy. Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je prodávající povinen
kupujícímu písemně potvrdit. Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího
měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený
způsob řešení není možné vůbec nebo včas uskutečnit.
Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má
kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním
reklamace.
V případě vyřešení reklamace výměnou zboží
neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění, ale pokračuje běh lhůty
reklamovaného zboží.
Výjimky z odpovědnosti za vady
Prodávající neodpovídá za vady zboží v
následujících případech:
je-li vada na zboží v době převzetí a pro
takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny;
je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným
užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým
poškozením zboží;
vada na zboží vznikla opotřebením způsobeným
obvyklým užíváním nebo vyplývá-li to z povahy věci;
mechanické poškození zboží;
vada vznikla neodbornou instalací,
zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží;
provedení nekvalifikovaného zásahu či změna
parametrů;
používání zboží v podmínkách, které
neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými
vlivy prostředí, které je prodejcem nebo výrobcem určeno;
poškození v důsledku vyšší moci;
Závěrečná ustanovení
Ve vztahu ke splnění povinnosti dle §14
zákona č. 634/1992 Sb. prodávající informuje kupujícího o možnosti využít pro
případné mimosoudní řešení spotřebitelských sporů Českou obchodní inspekci
(www.coi.cz), jež je notifikovaným subjektem mimosoudního řešení
spotřebitelských sporů vedeným na seznamu Evropské komise.
Účinnost
Tento
reklamační řád nabývá účinnosti dne 22. února 2020.